.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سود "بساز بفروشی" چقدر است؟

عرف سود ساخت مسکن برای سازندگان حداکثر باید 20 درصد باشد نه بیشتر اما در برخی موارد این سود به 50 تا 60 درصد نیز رسیده است.
به گزارش شمال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حسام عقبایی - رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران - گفت: قیمت ساخت هر متر مربع آپارتمان در تهران بسته به نوع مصالح و ساخت واحد مسکونی از 600 هزار تا دو میلیون تومان است.


وی افزود: ممکن است هزینه ساخت خانه در هر منطقه بسته به نوع سازه و ساخت متغیر باشد که این امر در قیمت‌ تمام شده یک واحد مسکونی تاثیرگذار است اما نباید از عرف بازار کمتر و بیشتر باشد.

به گفته عقبایی برخی مناطق تهران به دلیل نوع فرهنگ محله، آب و هوا و عوامل متعدد دیگری با استقبال خرید همراه می‌شود اما بهتر است درصد سود سازندگان و قیمت تمام شده یک واحد مسکونی نیز بین 10 تا 20 درصد باشد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد:‌ مراحل ساخت یک واحد مسکونی حداقل 12 تا 18 ماه است و به اصطللاح سازندگان "در این مدت زمان، سرمایه‌اشان خوابیده و می‌خواهند پس از پایان کار سود خواب پول خود را از مشتری دریافت کنند و این امر منجر به اختلال قیمت مسکن می‌شود".

به گفته وی نباید سود دریافتی خانه ساخته شده بیش از 20 درصد باشد و باید سازندگان در زمان مواجه با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و هزینه‌های جانبی از افزایش قیمت زمین چشم پوشی کنند تا بازار با ثبات بیشتری همراه شود.

عقبایی معتقد است: نباید حاشیه سود سازندگان از 10 درصد کمتر یا بیشتر شود چراکه هردو مورد بازار مسکن را نامتعارف می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در اکثر کشورها عرف سود ساخت یک واحد مسکونی 10 تا 20 درصد است.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی ایمانی 11 بهمن 1392
با عرض پوزش از بنگاهداران محترم عرض می گردد که آقایان بدون آنکه صبح تا شب زیر باران و یا آفتاب و . .. و بدون خطر سقوط از ساختمان یا ریزش مصالح و غیره و بدون ریسک در سرمایه گذاری ، تابستان زیر کولر گازی و زمستان در گرمای شوفاژ و شومینه با یک مغازه اجاره ای و یک خط تلفن ، در هر معامله مسکن 1% از هر طرف معامله دریافت می کنند ، آنوقت این آقا ناد. . این اظهارنظرها را می فرماید .
به 20% که ایشان گفته باید 30% بهره ای که به بانکها بابت سود تسهیلات پرداخت می نمائیم و نرخ تورّم که رسماٌ معادل 30% است اضافه گردد .
کسی به این آقای عقل کل نگفته که با تمام اوصافی که مختصری از آنرا بیان داشته ام ، آیا کسی حاضر است با 20% سود فعالیت تولیدی انجام دهد !؟ بهتر نیست سرمایه خود را همانند دیگران در بانک و یا بورس سرمایه گداری نمائیم و یا چند تا بنگاه معاملات ملکی بزنیم و برویم تو واسطه گری ؟
انبوه ساز و کارشناس رسمی دادگستری
نا شناس 11 بهمن 1392
ای کاش مشقت ها وسختیهای این کار را درک میکردید وبعد نظر اینچنینی می دادید.یک آپارتمان 10 واحدی با زمین برای سازنده دریک منطقه متوسط در مازندران شهری مثل ساری 2 تا 3 میلیارد هزینه دارد اونوخت کسی که همه سرمایه اش را به کارتولید گرفته و دو سال درگیر این کار بسیار سخت واعصاب خراب کن هست انتظار دارید 10 یا 20 درصد سود بگیرد.؟؟؟ اگه پولشو توی بانک بزاره 25 درصد سود میگیره. لطف کنید دیگه نظر کارشناسی خنده دار ندهید.
علی ایمانی 10 بهمن 1392
در تکمیل کامنت اوّل و جهت تنویر ذهن خوانندگان جریده محترم شمال نیوز معروض می دارد : در قیمت هر متر بنای احداثی ، 50 الی 70% قیمت هر مترمربع زمین به هزینه هر متر مربع ساختمان افزوده می گردد یعنی اگر زمین متری 5 میلیون تومان درنظر گرفته شود حدود 2.5 الی 3.5 میلیون تومان دیگر باید به قیمتی که آقای به اصطلاح مشاور املاک گفته افزوده شود . این مبلغ بدون درنظر گرفتن هزینه ای است که قسمت های مشاعی ساختمان که غیر قابل فروش هستند مانند راه پلّه و حیاط و پارکینگ و انباری دارا می باشند . بعلاوه هزینه عوارض شهرداری ، انشعابات آب ، برق ، گاز و تلفن و هزینه تفکیک و صدور سند و مالیات و غیره که مجموع تمام این هزینه ها و مبالغ را باید با میزان 600 هزار الی 2 میلیون تومانی که آقای رئیس مشاوران املاک تهران گفته است بیافزائید .
انبوه ساز و کارشناس رسمی دادگستری
علی 11 بهمن 1392
آقای کامنت اول و دوم سلام ، ممکنه شما نظرتونو بفرمایید ؟ به نظر شما چند درصد باید از ساخت و ساز سود دریافت کرد ؟ اینجور که شما تند میری احساس میشه سود زیر 30 یا 40 یا همان 50 تا 60 هم براتون کم باشه ؟ میشه واقعا بفرمایید چند درصد باید سود بگیرین و با چه فرمولی محاسبه می کنید ؟ بنده آموزش پرورشی با سابقه ی 20 سال و مستاجر هستم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.697 seconds.